عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش

بـر مـشـامـم نـرسـد بـوی حــــــــرم مــیـمــیـرم ...

عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش

بـر مـشـامـم نـرسـد بـوی حــــــــرم مــیـمــیـرم ...

درباره بلاگ
عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش
پیوندها
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۲۱

غروب جمعه ...

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۲
عـــطـش ...

نظرات  (۹)

سلام
غروب این جمعه ام بسیار دلگیر است....
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
سلام ...

اللهم عجل لولیک الفرج
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۵۳ فریاد بی صدا
یا ابانا...
از ظهر جمعه که می شود
ولله که شهر بی تو مرا حبس می شود
آوارگـی کــوه و بیابانم آرزوست....
پاسخ:
اللهم عجل لولیک الفرج ...
این جمعه هم گذشت آقا نیامدی...
 یعنی چه غصه ها خوردیم مولا نیامدی...
پس این اشک ها و ندبه ها قصدش به کیست؟
پس این عجل فرج ها برای کیست؟
بیا مولا قسم به زینب کبری(س) بیا...
پایان بده به اشک های سید ما بیا...

اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
اللهم عجل لولیک الفرج
امشب به جنون کشیده میلم برگرد
ای جاری ندبه در کمیلم برگرد
بی تو شب تاریک مرا نوری نیست
برگرد ستاره ی سهیلم برگرد . . .



یـ علی ـا
پاسخ:
ممنون ...

یاعلی
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۴۷ سید محمد هادی اعرابی
همه گفتند این جمعه بیا اما درنگی کن

از آنکه بار عاشورا شود تکرار می ترسم
پاسخ:
من از اشکی که میریزد زچشم یار می ترسم ...
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۵۶ آیات نورانی
هـوالنــور

اولین هدیه خداوند به انسان نفس است و آخرین چیزی که از او میگیرد، همین نفس است.

 « وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ ۖ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ» 
ما انسان را آفریدیم و وسوسه‌های نفس او را می‌دانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم! (ق/16)
پاسخ:
ممنون ...
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۵۵ علی اکبر مجنون الحسین جان
غفلت ما از حقوق حضرتشان...

حقوق امام زمان (عج) بر ما بسیار و الطاف و مراحمش بیرون از شمار است، بلکه همچون اقیانوسی است که توان درک عمق را نخواهیم داشت. خداوند به برکت وجود آن حضرت (ع)، ما و هر موجودی را آفرید و اگر او نبود هیچ کس نبود، بلکه اگر او نبود نه زمین وجود می یافت و نه فلک، شاهد این گفتار روایاتی است که اشاره می شود.
از توقیعات شریفه آن حضرت (عج) است که فرمودند: "نحن صنائع ربنا والخلق بعد صنائعنا" همانا ما ساخته شده پروردگارمان هستیم و مردم برای ما ساخته شده اند. (احتجاج، ج 2، ص 278)
البته معنی این سخن بر دو وجه وارد است: وجه نخست اینکه امام زمان (عج) و پدران بزرگوارشان واسطه فیض های الهی به سایر مخلوقات هستند و به همین معنی درد عای ندبه اشاره شده است "این السبب المتصل بین الارض و السماء" کجاست آن وسیله ای که فیوضات آسمان را به اهل زمین می رساند. (دعای ندبه)
دوم آنکه مقصود از آفرینش تمام آنچه خداوند متعال آفریده، آن حضرت و پدران طاهرینش علیهم السلام هستند، یعنی علت غایی و هدف اصلی آفرینش هستند و آنچه هست به خاطر وجود اینها آفریده شده است.
موید این مطلب روایتی است از امیرالمومنین (ع) که می فرمایند: "فاناصنائع ربنا و الناس بعد صنائع لنا" همانا ما ساخته شده پروردگارمان هستیم و مردم برای ما ساخته شده اند. (نهج البلاغه، نامه 28)
امام زمان (عج) می فرمایند: "فإنّا نحیط علماً بأنبائکم ولا یعزب عنّا شیء من أخبارکم"، ما بر اخبار و احوال شما، آگاهیم و هیچ چیز از اوضاع شما، بر ما پوشیده و مخفی نمی‌ماند.
همچنین، فرموده اند: "إنا غیر مهملین لمراعاتکم ولاناسین لذکرکم و لولا ذلک لنزل بکم اللأواء و اصطلمکم الاعداء"؛ ما، در رسیدگی و سرپرستی شما، کوتاهی و اهمال نکرده‌ایم و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم، که اگر جز این بود، دشواری‌ها و مصیبت‌ها، بر شما فرود می‌آمد و دشمنان، شما را ریشه‌کن می‌کردند.
آنچنان که امیر المؤمنین (ع) می‌فرمایند: «إنا لنفرح لفرحکم و نحزنُ لِحُزنکم...»؛ ما، در شادمانی شما، شاد، و برای اندوه شما، اندوهگین می‌شویم... (مکیال المکارم، ج2، ص94 و 53)
حق بقاء در دنیا دیگر حق و محبتی است که امام عصر (عج) نسبت به ما روا داشته اند، حسن ابن علی الوشاء می گوید: از حضرت رضا (ع) پرسیدم: آیا زمین به غیر امام باقی می ماند؟ فرمودند: نه. گفتم: اینطور روایت کرده اند که در حالی زمین بدون امام باقی بماند که خداوند بر بندگان خشم گرفته باشد؟ فرمودند: خیر، باقی نماند، در این صورت درهم فرو ریزد. (اصول کافی، ج 1، ص 179)
علاوه بر این، امام صادق (ع) از امیرمومنان (ع) نقل می کنند که فرمودند: و بدانید زمین از حجت الهی خالی نمی ماند و لیکن خداوند چشم باطن بندگانش را از شناختن امام به خاطر ظلم و ستم و اسراف آنان بر خودشان کور می کند و اگر زمین یک ساعت از حجت الهی خالی بماند اهلش را فرو می برد. (الغیبه، ص 141)
امام مهدی (عج) برای دعاهای ما «آمین» می‌گوید. امام امیر المؤمنین (ع) به زُمَیْله می‌فرمایند: "ای زمیله! هیچ مؤمنی نیست که بیمار شود، مگر این که به مرض او مریض می‌شویم، و اندوهگین نشود مؤمنی، مگر این که به خاطر اندوه او، اندوهگین گردیم، و دعایی نکند مگر این که برای او آمین گوییم، و ساکت نماند مگر این که برایش دعا کنیم." (مکیال المکارم، ج1، ص447 و 449)
همچنین، تمام بهره ها و استفاده هایی که به مردم می رسد به برکت وجود امام زمان (عج) است؛ در زیارت جامعه درباره امامان می خوانیم: "واوالیاء النعم"
امام صادق (ع) فرمودند: "به برکت ما درخت ها بارور گردیده و میوه ها رسیده و نهرها جاری شده و باران از آسمان باریده و گیاه از زمین روییده است و به عبادت ما خداوند عبادت شده و اگر ما نبودیم خداوند پرستش نمی شد." (اصول کافی، ج 1، ص 144)
علاوه بر این، امام زمان (ع) همواره، بر دوستدران خود دعا می‌کنند. صاحب مکیال المکارم در اثبات این مدعا، چنین می‌گوید: چون مقتضای شکرِ احسان، همین است. و دلیل بر آن، فرمایش مولی صاحب الزمان (ع) در دعایی است که در مُهج الدعوات می‌باشد: "و کسانی که برای یاری دین تو، از من پیروی می‌کنند، نیرومند کن و آنان را جهادگر در راه خودت قرار ده، و بر بدخواهان من و ایشان، پیروزشان گردان...." (مهج الدعوات، ص302)

_____________________________________
التماس دعای عهد و فرج مولایمان ان شاالله.....سلامتی و دفع بلایا از وجود قدسی تنهاترین سردار عالم فراموش نشود.....لبیک یاحسین جان...لک لبیک....
پاسخ:
اللهم عجل لولیک الفرج
کمی خجالت از این انتظار هم خوب است ...
پاسخ:
...
۰۳ اسفند ۹۲ ، ۲۱:۲۵ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
کمی.....

ممنون بابت انتخاب تصویر


پاسخ:
خواهش میکنم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی