عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش

بـر مـشـامـم نـرسـد بـوی حــــــــرم مــیـمــیـرم ...

عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش

بـر مـشـامـم نـرسـد بـوی حــــــــرم مــیـمــیـرم ...

درباره بلاگ
عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش
پیوندها
۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۰۳

راه عـباس شدن «9»

اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَا العَبدُ الصَّالِحُ اَلمُطیعُ للهِ وَ لِرَسولِه وَ لِاَمیرِالمُؤمِنینَ
وَ الحَسَنِ وَ الحُسَینِ صلّی اللهُ عَلَیهِم وَسَلَّم ...
راز مطیع خدا بودن، عبد بودن است،
و راه رشد درمسیر عبودیت، رسیدن به صلاح و همه این مراتب با عمل دراین مسیر
به دست می آید، و عمل بدون اطاعت حاصل نمیشود.
کسی که مطیع خدا و رسول شد، صالح میشود
و کسی که صالح شد، شیرینی عبد بودن را احساس میکند.
نسبت عمل صالح با صفات و ذات انسان:
عمل صالح (المطیع لله) بر روی صفات انسان (الصالح) مؤثر است
و صفات (الصالح) بر روی ذات انسان (العبد)
و این سه، حلقه وار در یکدیگر مؤثرند. برای رسیدن به مقام عبودیت باید صالح بودن
و صلاح به عمل صالح داشت که تجلی اش اطاعت از خدا و رسول است.
.
تو طلایه دار کاروان کربلا هستی، نه اصلا تو طلایه دار عالمینی،
ولی در تصویر شگفت کاروان اسرا هم علم دار تو بودی.
سر تو از همه جلوتر سینه دشمن را می شکافت!
در وصف پیشانی زخمی ات این گونه نوشته اند:"بین عینیه من اثر السجود"
نشان سجده در پیشانی داشتی، نشان بندگی.
در پیشانی تو نشان سجده می تابید؛
و تو در پیشانی کاروان ساجدان، نماینده این عبادت بودی.
در پیشانی زیارتت هم ردپای خدا بر پیشانی داری!
اطاعت را ازخدا و رسول تا امیرالمؤمنین،امام حسن و امام حسین علیهم السلام
پیش بردن و تا کربلا رساندن استقامتی عباسی می خواهد:
"المطیع لله ..." تا ... "والحسین"
عبادت و اطاعت با صبر معنا خواهد شد، همیشه صبر در کنار نماز بوده:
وَاستَعینوا بِالصَّبرِ وَ الصَّلاةِ ... (البقره / 153 _ 45)
.
در پیشانی فراخت اثر سجده بود، مثل ماهی پیدا بود، اصلا ماه در خورشیدچهره ات
تلاقی داشت، چنان که امام صادق فرمودند: "کان بین عینیه اثر السجود"
همه اصحاب عاشورا اهل سجده بودند حتی در آخرین لحظات ودر اوج سجده ها،
آن سجده طولانی در گودال ...
اباالفضل نماینده و علم دار این قافله است ...
.
.
ادامه دارد ...........
موافقین ۵ مخالفین ۱ ۹۳/۰۲/۲۷
عـــطـش ...

نظرات  (۲۵)

.یادش گرامی...
دعوتید...
عاقبتتون بخیر..
پاسخ:
ایشالا خدمت میرسم

ممنون ...
سلام بانو
ممنون..خسته نباشی
پاسخ:
سلام
ممنون ...
سلام..
خداقوت.
خسته نباشی ..

دعوتی همسنگر
پاسخ:
سلام
ممنون ...
ایشالا خدمت میرسم

نیستم لایق کنم مدح و ثنایت یا ابو الفضل

از ازل مدح تو را گفته خدایت یا ابو الفضل


خود را شبی در آینه دیدم دلم گرفت
از فکر اینکه قد نکشیدم دلم گرفت

از فکر اینکه بال و پری داشتم ولی
بالاتر از خودم نپریدم دلم گرفت

از اینکه با تمام پس انداز عمر خود
حتی ستاره ای نخریدم دلم گرفت

کم کم به سطح آینه برف می نشست
دستی بر آن سپید کشیدم دلم گرفت

دنبال کودکی که در آن سوی برف بود
رفتم ولی به او نرسیدم دلم گرفت

نقاشی ام تمام شد و زنگ خانه خورد
من هیچ خانه ای نکشیدم دلم گرفت

شاعر کنار جو گذر عمر دید و من
خود را شبی در آینه دیدم دلم گرفت

سید مهدی نقبایی

اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَا العَبدُ الصَّالِحُ اَلمُطیعُ للهِ وَ لِرَسولِه وَ لِاَمیرِالمُؤمِنینَ
وَ الحَسَنِ وَ الحُسَینِ صلّی اللهُ عَلَیهِم وَسَلَّم ...
راز مطیع خدا بودن، عبد بودن است،
و راه رشد درمسیر عبودیت، رسیدن به صلاح و همه این مراتب با عمل دراین مسیر
به دست می آید، و عمل بدون اطاعت حاصل نمیشود.
کسی که مطیع خدا و رسول شد، صالح میشود
و کسی که صالح شد، شیرینی عبد بودن را احساس میکند

بسیار زیبا و ارزشمند

سلام صبح بهاری رجبی شما نیک سرشار صفا و صداقت التماس دعا روزتان بابرکت

پاسخ:
سلام
به همچنین ...
بسیار عالی

التماس دعا
پاسخ:
ممنون ...

محتاجیم
ملایک در حضورت درسپاسند
به وقت یاد تو سرمست یاسند
نه تنها در زمین درآسمان هم
تورا باب الحوایج می شناسند
یاعلی

سجده زدیک ترین حالت به خداست...

+++

عالی بود.

 

سجده هاتان پر از عشق الهی،

ما را هم دعا کنید.

یا حق.

پاسخ:
ممنون
محتاجیم ...

یاعلی
ممنون بعضی از جملات را انگار دنبالشان بودم که ب لطف خدا

وحُسن انتخاب شما پیدا کردم عاقبت بخیر شوید
پاسخ:
الحمدلله ...

ممنون
۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۲۷ فانوس جزیره ...
السلام علیک یا قمر منیر بنی هاشم ...
۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۴۲ سرباز جنگ نرم
سلام دوست عزیز...
خسته نباشید...احسنت...استفاده کردم...
____________________
اللهم عجل لولیک الفرج
یاعلی مدد
پاسخ:
سلام
نوش جان

یاعلی
خدا اجازه؟

سلام
به روزم
با احترام دعوتید

حق حق مدد
پاسخ:
سلام ...
ایشالا خدمت میرسم

یاعلی
۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۵۳ سنا ♥عاشق مهدی فاطمه♥
ای مشک تو لااقل وفا داری کن/ من دست ندارم تو مرا یاری کن من وعده ی آب تو به اصغر دادم یک جرعه برای او نگهداری کن ای مشک نگاه کن به بالای سرم زهرا نشسته آبروداری کن”
کاش عبد خوبی باشیم..
پاسخ:
کــاش ...
۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۰۶ نازنین ابراهیمی فخاری
سلام
عباس عموی آب...
عالی بود
پاسخ:
سلام
ممنون ...
سلام دوست عزیز
بسیار زیبا وپر مفهوم
موفق باشید
پاسخ:
سلام
ممنون ...
۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۱۸ مهدی، قلب تپنده شیعه

سلام علیکم
اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَا العَبدُ الصَّالِحُ اَلمُطیعُ للهِ وَ لِرَسولِه وَ لِاَمیرِالمُؤمِنینَ
وَ الحَسَنِ وَ الحُسَینِ صلّی اللهُ عَلَیهِم وَسَلَّم ...
مثل همیشه معنوی و زیبا
موفق باشید
یاعلی
پاسخ:
سلام
ممنون ...

یاعلی
می گویند هر سن و سالی که داشته باشی

اگر کسی نباشد ،

که با یادش ،

چشمانت ،

از شادی یا غم پر اشک شود ،

هرگز زندگی نکرده ای

و من این روزها

زندگی می کنم . . .
۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۳۱ فدیناه بذبح عظیم

اَلسّلامُ علیکَ ایُّها العبدُ الصّالحُ المطیعُ للهِ وَ لِرسولهِ و لِأمیرِلمؤمنینَ. اَشـهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاةَ وَآتَیتَ الزَّکوة وَاَمَرتَ بـاُلمِعروف ِوَنَهَیتَ عـَنِ المُنکرِ وَ جاهدت فى ‌اللَّه حقّ جهاده حتّى اتاک الیقین فرحمک اللَّه حیّا و میّتا...

الحمدلله که هستید و گاه گاه دلمان حسینی می شود با قلمتان

پاسخ:
ممنون از حضور شما

البته قلم من نیست ..
دست نویسندش درد نکنه ...
خاکساری شرط بندگیست
+
آیت الله العظمی بهجت(ره):
از گناه ما و بخاطر اعمال ماست 
که آن حضرت{امـام زمان(عج)}
هزار سال در بیابان ها در به در و خائف است! 
الله فی فرج مولانا صاحب الزمان (ارواحنا فداه)
پاسخ:
اللهم عجل لولیک الفرج
۰۱ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۱۷ آلــــــو نــــــک . . .
سلام

آلـــــــــــــــونک بروز شد . . . 

کلیک رنجه بفرمایید . 

پاسخ:
سلام ...
ایشالا خدمت میرسم
۰۱ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۱۵ فدایی یوسف فاطمه
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم...
تو آنروز هم نماینده و علم دار این قافله هستی...
و ان العباس عندالله تبارک و تعالی منزلة یغبطه علیها جمیع الشهداء یوم القیامة؛
و...ما را در این قافله راهی هست...؟
..
التماسدعای فرج

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی