عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش

بـر مـشـامـم نـرسـد بـوی حــــــــرم مــیـمــیـرم ...

عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش

بـر مـشـامـم نـرسـد بـوی حــــــــرم مــیـمــیـرم ...

درباره بلاگ
عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش
پیوندها
۱۱ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۰۳

راه عـباس شدن «18»

السَّلامُ عَلَیکَ یا اَباالفَضلِ العَبّاسَ ابنَ اَمیرِالمؤمِنینَ ...
گفتم که نام پدرت قفل شکن این زیارت نامه است!
تویی که خود باب الحوائج کربلا هستی و16مرتبه بن بست شکنی درکربلایت 
شهره آفاق هست؛ باز فرزند آن پدر خیبرشکن هستی، 
برای همین نام پدرت را در برابرت بسیار می آوریم.
این چیزی است که امام صادق علیه السلام به ما یاد داده است:
عَلَیکَ یَابنَ "امیرالمؤمنین" 
جئتُکَ یَابنَ "امیرالمؤمنین"
السّلام علیک یا ابالفضل العبّاس بن "امیرالمؤمنین"
بن بست شکن مشکلات کربلا که حسین هم سراغ ازتو می گیرد 
به اشارت"کاشف الکرب"بودنت!
اینک قفل دل های ما و دستان حیدریت!
.
آن همه حماسه را که در احد آفرید، با آن 80 زخم بر بدن ...
جبریل آسمان و زمین را پر کرد: این مواسات است ... این همان مواسات است ...
اِنَّ هَذِهِ لَهِیَ المُواسَاة
اگر علی آن روز این گونه برای پیامبر جنگید و شجاعت نشان داد و نشان مواسات گرفت
پس دیگر بار عباس در عاشورا برای حسین چه کرده است که امام صادق علیه السلام
در وصفش فرمود: "فَنِعمَ الاَخُ المُواسِی"
.
فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتکَ وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً ظَلَمَتکَ وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً استَحَلَّت 
مِنکَ المَحارِمَ وَانتَهَکَت حُرمَةَ الاِسلامِ ...
خداوند لعنت کند مردمی را که محارم الهی را در شأن تو حلال شمردند 
و با کشتن تو حرمت اسلام را زیرپا نهادند.
این کلام شریف ما را به منزلتی عظیم از قمربنی هاشم علیه السلام که 
فوق درجه ی عصمت است واقف می سازد، زیرا همانند این خطاب را درباره ی 
هیچ یک از شهدای کربلا نمی یابیم، با وجود آن که آنان به برترین مرتبه ی فضل 
رسیده اند که دیگر شهدا بدان دست نیافته اند،
تا آنجا که امام علیه السلام در زیارت نیمه رجب می فرمایند:
"السلام علیکم یا مهدیون، السلام علیکم یا طاهرون من الدنس"
سلام بر شما ای هدایت شدگان، سلام بر شما ای پاکان از پلیدی ...
"طبتم و طابت الارض التی فیها دفنتم"
شما پاک و طیب هستید و زمینی که در آن دفن گشتید پاک و طیب شده.
آن خطاب به علی اکبر علیه السلام که شکی در عصمتش نیست، وارد نشده.
از این جا معلوم می شود که عباس علیه السلام منزلت و مقامی دارد 
که قریب به مقامات ائمه ی اطهار علیهم السلام است.
.
.
ادامه دارد ................
موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۳/۰۳/۱۱
عـــطـش ...

نظرات  (۱۸)

۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۵۰ سبز اهل بیتی
سلام داداش وبلاگت با حاله بعدا هم سرمیزنم
به خرابات ماهم یه سری بزن:)
haditr99.blog.ir
پاسخ:
سلام
ممنون از دعوت

در ضمن بنده داداش نیستم ....
اعیاد پیش رو کلا تبریک :)
پاسخ:
ممنون
به همچنین ...
۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۱۵ سنا ♥عاشق مهدی فاطمه♥
من شیر سرخ بیشه فتح المبینم عشق حسین و هستی ام البنینم

من ناز شصت غزوه های خون و عشقم عباسم و پور امیرالمؤمنینم

من ترجمان لا فتی الا علیم انا فتحنایم لک فتحاً مبینم

من برق شمشیر شه خیبر گشایم دارم دو دوست حیدری در آستینم

من ساقی عشق مدینه تا فراتم آزاد مرد مکتب حق الیقینم

من فارغ التحصیل فرهنگ وفایم خدمت گذار با صفای کربلایم

من باغبان اله های داغدارم من خیمه های نینوا را پاسدارم

من قافله سالار اردوی حسینم در علقمه لا سیف الا ذوالفقارم

من خاتم انگشتر نهر فراتم با تشنگی من الفتی دیرینه دارم

من حیدر خیبر گشای کربلایم من شیر مرد تکسوار کار زارم

من دستهایم را به زهرا هدیه دادم اما از این هدیه ز زینب شرم سارم

زان بوسه هایی که به دستم مرتضی زد روی لبم مهر فرات و کربلا زد

من کاتب بی دست دربار حسینم من عشق باز عشق بازار حسینم

عباسم و غرق غم عشق حسینی من با همه هستی خریدار حسینم

رزمنده بی سنگر لشگر گشایم هم خط شکن هم خط نگه دار حسینم

دست مرا در دست او بگذاشت حیدر من از همان طفلی گرفتار حسینم

زد بوسه بر دستم امیر فتح خیبر یعنی که من پرچم نگه دار حسینم

از کودکی من با حسیم عهد کردم مانند یک پروانه ای دورش بگردم

من نسخه درمان درد سینه هایم من تربت شش گوشه را دار الشفایم

من زینبم را چون حسینم دوست دارم من بهر او می میرمو او از برایم

من اشکها را قطره قطره می شمردم من رشته گوهر شمار دیده هایم

من کاتب غمهای طفلان اسیرم من با همه غمهای زینب آشنایم

من همستفر بودم به هر جا با اسیران من حافظ زینب ز روی نیزه هایم

من واسطه بین فرات و کربلایم بر درد زوار حسینی من دوایم

من روزه تشنه بحر فراتم عباسم و حلال کل مشکلاتم

هر مشکلی را می کنم مشکل گشائی من عرشه دار کشتی بحر نجاتم

از خود گذشتن را به عالم یاد دادم چون پاکباز تشنه آب فراتم

مشق عطش را در مدینه می نوشتم من دانش آموز کلاس زاریاتم

با خون دل بر ساحل دریا نوشتم من ساقی بی ساغر آب حیاتم

من دردهای بی دوا بسیار دارم در مانگهی در علقمه سیار دارم

شاعر : داوود یداللهی

۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۱۷ فانوس جزیره ...
السلام علیک یا قمر منیر بنی هاشم ...
۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۱۷ بانوی مبارز
بی شک همینطور است
با اجازتون راه های عباسی شدن رو کپی میکنم
منتظریم

پاسخ:
خواهش میکنم
اشکالی نداره ...
۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۲۵ منجی منتقم
سلام دست شما طلا،بسیار زیباست،خود حضرت به قلمتان برکت دهد.
پاسخ:
سلام
ممنون از همراهی شما ...
هر گل خوشبو که گل یاس نیست
هر چه تلألو کند الماس نیست
ماه زیاد است و برادر بسی
هیچ یکی حضرت عبـاس نیست
میلاد حضرت عباس(ع) مبارک باد.
پاسخ:
تبریک ...
۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۱۶ دیوونه کربلا
ولادت با سعادت حضرت اباالفضل العباس بر شما مبارک
دعا برای فرج اقا فراموش نشود
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
سلام
تبریک ...

یا کاشف الکرب عن وجه الحسین، اکشف کروبنا بحق اخیک الحسین.

سلام.خیلی زیباست خیلی پست هاتون قشنگه
پاسخ:
سلام
ممنون از لطفتون ...
۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۳۸ ی آنتی زایون
سلام بانو
بسیار عالی بود .. استفاده کردم
پاسخ:
سلام
ممنون ...
نوش جان ...
سلام
اعیاد مبارک...
التماس دعا
پاسخ:
سلام
به همچنین ...
یااباالفضل دخیلک
۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۴۶ بانوی مبارز
یه سوال همه ی راه هارو خودتون نوشتید و تفسیر کردید؟؟؟؟
پاسخ:
نه خواهر ...
من توی اولین پست راه عباس شدن گفتم که
مطالب از روی کتاب "راه عباس شدن" نوشته شده.
سلام
تعبیر امام صادق علیه السلام رو نشنیده بودم....
چسبید 
ممنونم
پاسخ:
سلام
نوش جان
۱۳ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۶ فدایی یوسف فاطمه
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم...
اَبَاالفَضْلِ یَا مَنْ أَسَّسَ الفَضْلَ وَ الإبا أَبِى الفَضْلُ اِلاّ اَنْ تَکُونَ لَهُ أَبا؛ اى ابوالفضل! اى کسى که هر برترى و پاکدامنى را بنا نهادى! آیا براى من برترى و فضلى وجود دارد که تو پدر آن نباشى؟
....

باید حسین دم بزند از فضائلت

وقتی حسینی است تمام خصائلت

 تعبیرهای ما همه محدود و نارساست

در شرح بیکرانی اوصاف کاملت

 بی شک در آن به غیر جمال حسین نیست

آئینه ای اگر بگذاری مقابلت

 ای کاشف الکروب عزیزان فاطمه

غم می بری ز قلب همه با شمائلت

در آستانة تو گدایی بهانه است

دلتنگ دیدن تو شده باز سائلت

....

التماس دعای فرج


۱۴ خرداد ۹۳ ، ۰۰:۴۷ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
خسته شدی انقدر تند تند آپ کردی

خدا قوت
پاسخ:
چیکار کنم دیگه , عجله داشتم
باید تا روز میلاد تمومش میکردم ..

ممنون عزیزم ...
السّلام علیک یا ابالفضل العبّاس بن "امیرالمؤمنین"
بن بست شکن مشکلات کربلا که حسین هم سراغ ازتو می گیرد 
به اشارت"کاشف الکرب"بودنت!
اینک قفل دل های ما و دستان حیدریت!

سلام صبح سبز بهاری ماه شعبانی شما سراسر پاکی و صفا

لبخند خدا سبزی آرزوهایتان وحافظ شما و خانواده ارزشمندتان

التماس دعا

پاسخ:
سلام
ممنون ...
محتاجیم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی