عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش

بـر مـشـامـم نـرسـد بـوی حــــــــرم مــیـمــیـرم ...

عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش

بـر مـشـامـم نـرسـد بـوی حــــــــرم مــیـمــیـرم ...

درباره بلاگ
عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش
پیوندها
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۲۵

رفاقت به سبک حبیب «3»

حبیبِ مسلم
به کربلا رفتن با رفیق صفا دارد!
الرّفیق ثُمّ الطّریق ...
از خانه بیرون آمد تا راه فرار از کوفه را به دست آورد.
دید بازار آهنگران بسی رواج دارد. لشکر ابن زیاد سرهای نیزه تیز می کنند
و تیرهای خود را به زهر آب می دهند و شمشیرهای خود را صیقل می نمایند،
به مسلم بن عوسجه برخورد که حنا می خرید.
خبر ورود امام علیه السلام را در زمین کربلا به او داد. هردو مهیای فرار شدند ...
(فرسان الهیجا، ج1، ص90 / معالی السبطین، ج1، ص228)
و این گونه حبیب و مسلم کربلایی شدند، به برکت رفاقتشان.
وَ حَسُنَ اولئِکَ رَفیقاً (سوره نساء/ آیه 69)
.
جان و اساس رفاقت، قصه ی "تواصی" است، به اشارت سوره عصر.
تو دیگران را تواصی کن و دیگران تو را.
وَتَواصَوا بالحَقِّ وَ تَواصَوا بالصَّبرِ.
ویکدیگر رابه حق سفارش کرده ویکدیگر رابه شکیبایی واستقامت توصیه نموده اند!
.
آخرین دم هم موعظه شنیدن و دیگران را موعظه کردن.
بالای سر مسلم آمد به همراه اربابش حسین علیه السلام.
«مسلم! حبیب را نصیحت کن!»
«اوصیک بهذا الرجل»، یعنی حسین ...
این مرد را رها مکن. برتو باد یاری حسین!
هم برای خود توشه ای گرفت هم مسلم.
.
رفاقت را هم باید از کربلا آموخت.
هنوز هم رفاقت حبیب پابرجاست. چیزی از حبیب کم نشده است.
محکم و استوار ابتدای کوی حسین ایستاده است، در راه رفاقت.
او رفیق "نیمه راه" نیست، "تمام راه" با حسین است.
حتی در راه زوارش ... تمام راه با زوار حسین بودن مرام حبیب است.
این عمل به وصیت مسلم بود؛ اوصیک بهذا الرجل.
و او هنوز هم این نصیحت رفیقش را عمل می کند.
و در امتثال نصیحت رفیقش در عالم رفاقت می کوشد.
برای همین به او می گویند: حبـیـب، یعنی رفـیـق.
یا حبیب من لا حبیب له!
.
.
.
ادامه دارد .......... 
"بر گرفته از کتاب رفاقت به سبک حبیب"

موافقین ۱۳ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۷
عـــطـش ...

نظرات  (۴۶)

۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۵:۳۷ انسان غریب
عالی بود عالی
پاسخ:
ممنون ...
کاش رفیقی مثل حبیب داشته باشیم...
خداقوت
پاسخ:
کاش ...
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۵:۵۴ از تبار باران
یا حبیب من لا حبیب له ...
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۲۳ سید هادی حسینی
یا حبیب من لا حبیب له.
ممنون از سلسله مطالب خوبتون
التماس دعا
پاسخ:
خواهش میکنم ...
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۳۱ محمد علی رنجبر طزنجی
سلام
کاش رفیقانی به سبک حبیب داسته باشیم
و خود ما هم رفیقی به سبک حبیب باشیم

"باشد تارستگار شویم"
پاسخ:
سلام
ان شاءالله ...
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۴۶ ی آنتی زایون
سلام بانو
 زیارت کربلا که رفته بودم حبیب ابن مظاهر رو یه جور دیگه دوست داشتم . خیلی شیرین بود...خیلی ..
ممنون +++++++++
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم ...
رفاقت راهم باید از کربلا اموخت.............

عالی ایشالله پایدار
پاسخ:
ممنون ...
احسنت....
پاسخ:
ممنون ...
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۴۷ باران نم نم...

یا حبیب من لا حبیب له!

کاش مسلم برای نصیحت ما هم بیاید...

پاسخ:
کاش ...
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۸:۱۱ مردی بنام شقایق ...
سلام

از بس زیبا و دوست داشتنیه برای خودم کپیش کردم
راضی باشید لطفا
یاعلی


و باز هم یاد کتاب از دیار حبیب سید مهدی شجاعی افتادم

خدا خیرتون بده
خیلی دل رو میبره کربلا

یاعلی
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم، اشکالی نداره ...

اللهم ارزقنا کربلا ... 
یا حبیب من لا حبیب له!

یاعلی
پاسخ:
یاعلی
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۸:۴۳ ابوالحسن جعفری
چی میشه  ما هم مثل حبیب باشیم .
این رزوی هم ماست .
پاسخ:
ان شاءالله به آرزوتون برسید ...
سلام علیکم

رفاقت حبیب گونه چقدر شیرین است، تلخی مرگ را به شیرینی شهادت می دهد .. تلخی تنهایی خانواده را به نگاه فاطمه دادن .. تلخی فرار را به شیرینی رهایی ...

اشک نوشت: ای کاش حبیب بودیم برای مولایمان ...

یاعلی
پاسخ:
سلام
کــاش ...
حبیب بیقرا حسین بود...
ای کاش بیقرار صاحبم بودم...
پاسخ:
اللهم عجل لولیک الفرج
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۳۰ بانوی مبارز
بسیار عالی
پاسخ:
ممنون ...
رفاقت را هم باید از کربلا آموخت.
یا حبیب من لا حبیب له!
ممنون بابت مطالب عالیتون.
پاسخ:
خواهش میکنم ...
گاه دلتنگ میشوم

دلتنگتر از همه دلتنگها

گوشه ای مینشینم و میشمارم

حسرتها را و محاکمه میکنم وجدانم را


من کدام قلب را شکستم

و کدام احساس را له کردم

و کدام خواهش را نشنیدم

و به کدام دلتنگی خندیدم

که اینچنین دلتنگم.
بسیار زیبا بود.
کربلا نصیبتان..
پاسخ:
ان شاءالله ...
۱۸ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۰۱ منور الفکر
کلا یه حال دیگه ای دارد حبیب نوشت هاتان...از این فضا دور است و دورمیکند...
----------------
انگار حرف زیاد دارید و جا برایش تنگ...
پاسخ:
.......
رسول اکرم صلى الله علیه و آله:

«ما کانَ الرِّفقُ فى شَى ءٍ إِلاّ زانَهُ»

مدارا با چیزى همراه نشد مگر آن که آن را زینت بخشید.
تحف العقول، ص 47
به مهدی فاطمه سلام ا...

دلم پر است

 پر از لحظه های بارانی

 پرم ز گریه

 پر از گریه های طولانی

طلسم بغضم اگر بشکند ز دل تنگی

شکسته دل ترم از ابرهای بارانی

بیا به دامنم ای اشک لحظه ای بنشین

مگر غبار دلم را دوباره بنشانی

بیا که چشم به راهت نشسته ام ای اشک

 بیا که با تو شبم می شود چراغانی

 شب است و خلوت و تنهایی و تلاطم درد

 من و خیال تو  و گریه های پنهانی
تک تیر اندازمان رو صدا زدم و با دست سنگری رو نشانش دادم
وگفتم آنجاس اون عراقی رو بزن.
اسلحه رو برداشت از دوربین اسلحه نگاه کرد
نشانه گرفت
نفسش را حبس کرد
انگشت اشاره اش رو گذاشت روی ماشه
یکدفعه دیدیم انگشتش رو برداشت و اسلحه رو پایین آورد
چند لحظه بعد اسلحه اش رو برداشت نشانه گرفت  و شلیک کرد  
گفتم :چرا دفعه ی اول نزدیش؟
گفت: آخه داشت آب میخورد
۱۸ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۴۱ فانوس جزیره
سلام علیکم
رفاقت حبیب و حسین علیه السلام بسیار قدمت دارد ، آخر حبیب شفا یافته دست حسین علیه السلام است
عاقبتتون بخیر / یاابوتراب
پاسخ:
سلام ...
۱۸ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۳۷ کـــ ـوثــر ◘مـــآهــ ◘
سلام
خداقوت!

التماس دعا
پاسخ:
سلام
ممنون ...

سلام ممنون عالی بود

وبم اومدین آدرس نذاشتین بیام،همینجوری پیداتون کردم

پاسخ:
سلام
ممنون ...
ببخشید، شرمنده 
۱۸ مرداد ۹۳ ، ۱۴:۵۳ ✿ηαℨ ʟḯ✿
مثل همیشه عالی
تشکر
پاسخ:
ممنون ...
خواهش میکنم 
۱۸ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۱۲ منجی مهربان
خدا این رفاقت رو به ما هم بده. موفق باشید.
پاسخ:
ان شاءالله ...
سلام بر شما
مطلب زیبایی بود
منتظر قسمت هایی بعدی هستم
موفق باشید
پاسخ:
سلام
ممنون از حضورتون ...
۱۸ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۱۳ دردونه جونی
سلام

رفاقت را باید از کربلا آموخت...

بهتر از دیروز باشید.
پاسخ:
سلام ...
سلام


http://sandooghche.blog.ir


همراه با ترجمه انگلیسی....
پاسخ:
سلام
خدمت میرسم ...
۱۹ مرداد ۹۳ ، ۰۶:۴۳ علی ابراهیمی
باشد که در تمام راه با حسین(ع) باشیم.
پاسخ:
ان شاءالله ...
۱۹ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۲۵ 彡♥خـادم المهدی♥彡
عااااااااااااااااااااااالیییییییییییییییی بود
یا حبیب من لا حبیب له!
پاسخ:
ممنون از حضورتون ...
رفاقت را هم باید از کربلا آموخت....
احسنت....
خسته نباشی همسنگر...
دعامون کنید...
یا علی

پاسخ:
ممنون
محتاجیم ...
http://pouke140.blog.ir/1393/05/18/%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D8%AD%D8%A8-%D9%88%D8%B7%D9%86
۱۹ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۴۰ سفیـــر نـــور

سلام همسنگر

فـــــردا عازم راهیان نـــور غرب و شمال غرب کشور هستــــــم!

دعاگویتان هستم در مقتل شهدایمان....

التمـــــــــــاس دعا

یازهرا مرضیه(س)


پاسخ:
سلام
خوش به سعادتتون
التماس دعا
عالیست+++
پاسخ:
ممنون از حضورتون ...
۱۹ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۶ ˙˙·٠•✿ اِقلیما ✿•٠·˙˙
خیلی زیبا بود
خیلی
خیلی


ممنون / اجرتون شهادت
پاسخ:
خواهش میکنم
ان شاءالله ...
سلام علیکم.
فقط همین:
احسنت!
پاسخ:
سلام
ممنون ...
رفاقت یعنی همین...
غیر از این رفاقت نیست
..
سلام
بسیار عالی
تکان دهنده بود
خدا قسمت کند از این نوع رفاقت ها را..
پاسخ:
سلام
ان شاءالله ...
سلام
کار بسیاری خوبیه

اصلا ادم افرادی که واقعا رفیق بودن و دوست داره
پاسخ:
سلام
ممنون ...
۲۰ مرداد ۹۳ ، ۱۸:۲۷ امانت اسمانی

کـــســـی که ســلــول انــفـــرادی را ســاخــت
مـــی دانــســـت
ســـخــت تــــریــن کـــار انـــســـان
تحـــمـــل خــویــشتــن است . . .


۲۲ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۱۵ خادم الشهید
سلام.
ممنون از حضورتون
عالی بود...کاش...
حبـیـب، یعنی رفـیـق.
یا حبیب من لا حبیب له!
پاسخ:
سلام
ممنون ...
۲۵ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۲۳ واژه های بلوری...
عالی بود...
خداقوت
پاسخ:
ممنون ...

عالی بود....

ممنون از حضورتون....

پاسخ:
به همچنین 
ممنون از حضور شما ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی