عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش

بـر مـشـامـم نـرسـد بـوی حــــــــرم مــیـمــیـرم ...

عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش

بـر مـشـامـم نـرسـد بـوی حــــــــرم مــیـمــیـرم ...

درباره بلاگ
عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش
پیوندها
۰۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۰۷

راه عـباس شدن «3»

اگر یک بزرگ، یک روز به شما سلام کند، با خود چه میگویید؟ شاید باخود بگویید:

چقدر مارا تحویل گرفتند، مثل اینکه ماهم کسی شدیم برای خودمان و حواسمان نیست!

اما اگر برایتان از یک نفر گفته شود که همه خوبان وحتی خدای همه خوبان عالم به او 

سلام میکند، آن هم نه گاه گاه، بلکه هر شب و صبح ...

شما چه تصوری از او پیدا خواهید کرد؟!

"سَلامُ الله و سَلامُ مَلائِکته المُقَرَّبین و اَنبیائِهِ المُرسَلین وَ عِباده الصّالِحینَ و جَمیعِ 

الشُّهَداء و الصِّدّیقینَ و الزّاکیاتِ الطَّیِّباتِ فیما تَغتَدِی و تَروحُ عَلَیکَ یَاابنَ امیرِالمؤمنین"

بنابه روایت ابن قولِوِیه درکامل الزیارات به جای "الزاکیات الطیبات"،"و الزاکیات الطیبات" آمده.

مقصود،در این صورت،عنایات خاصه ی خداوند متعال به قمر بنی هاشم علیه السلام است

که به دعای کسی و اسباب عادی حاصل نشده و تنها انبیاء و جانشینان آنها و 

شهدا و صدیقین بهرمند از آن مقام اند؛ مقامی که از آنِ هر ولی ای از اولیای حق نیست؛

فقط شامل خاصان درگاه الهی که غرق در جذبه ی عالم ملکوت و وارسته از تمام تعلقات

و فانی در ذات حق سبحانه و تعالی هستند، میشود. (ترجمه العباس/ص 198)

سلام مقطعی هم نه ... سلامی همیشگی، سلامی علی الدوام

سلامی که هیچ وقت قطع نمیشود.

برای ساقی تشنه لب باید هم یکی مثل خدا، شرابِ سلامش را علی الدوام سرازیر کند:

"سلام الله و سلام ملائکته ...«فیما تغتدی و تروح» علیک یاابن امیر المؤمنین"

آنها که عباس را شناخته اند، وصفش را اینگونه میگویند.

به تعبیر علامه مُقَرّم درالعباس«درعالم غیب بامشاهده حقایق به مقام وفضایل توآشناتر شده اند»

(ترجمه العباس/ص198)

عباس شناسان را که دیدیم، سر تعظیم شان بر آستانش فرود آمده بود.

ما عباس را ندیدیم ولی عباس شناسان را که در حیرت دیدیم، حیران شدیم.

ازحیرت عباس در چشمان عباس شناسان به حیرت افتادیم و ما هم با خوبان عالم 

هم صدا شدیم و سلام کردیم.

با قافله ای ازدل برتو سلام کردیم که در آن قافله،همه شهیدان وصدیقان وپاکان حضور داشتند.

همه خوبان، صبح و شب به او سلام میکنند، 

ولی شک ندارم که سلام یکی برایش خیلی مهم است.

سلامی که همیشه دلش رامی لرزاند وشاید بااین نام بتوان درحرمش اعتبار گرفت وجایی پیداکرد.

ازبین سلام همه نیکان عالم، سلام یکی برای او خیلی مهم بود: رقــیــه ...

.

.

ادامه دارد ........

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۶
عـــطـش ...

نظرات  (۱۷)

۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۲۹ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
با قافله ای از دل.....


خدا روزیتون کنه کربلا....
خداقوت
پاسخ:
ممنون
ان شاءالله
ایشالا روزی شما ...

سه چیز را با احتیاط بردار:

قدم،قلم، قسم!

سه چیز را پاک نگه دار:

جسم،لباس،خیال

از سه چیزکار بگیر:

عقل،همت، صبر!
از سه چیز خود را دورنگهدار:

افسوس، فریاد، نفرین!

سه چیز را آلوده نکن:

قلب، زبان، چشم!

اما سه چیز را هیچ گاه فراموش نکن:

خدا، مرگ و دوست.


سلام بزرگوار ممنون

بندگی را نه به دل حد و حسابی دارم
زندگی را به نظر مثل حبابی دارم
هر طرف می نگرم روی حبیبم بینم
با خداوند دل خویش خطابی دارم
بهترین لحظه من وقت مناجات من است
او گواه است عجب چشم پر آبی دارم
دفتر دل چو کنم باز به درگاه حبیب
هر ورق با دل محبوب کتابی دارم
عبد صالح شدنم خارق عادت نبود
بر در درگه این ملک رقابی دارم
طاعتم حول حسین است و خدا می داند
نه غم دوزخ و نه حرص ثوابی دارم
در دلم بود اگر یاری دلبر نکنم
محضر حضرت زهرا چه جوابی دارم
با خود این گونه بگویم شب و روز چو منی
بی حسین است که هر گونه عذابی دارم
من که مشهور در این دهر به خیر الناسم
من گرفتار گل فاطمه ام، عباسم
گر چه از روز ازل آل عبا را دیدم
دیده وا کردم و رخسار خدا را دیدم
من که از دامن ارباب تکامل دارم
پیش از واقعه یک یک شهدا را دیدم
بس که مجنون سراپای گل لیلایم
می توان گفت رسول دو سرا را دیدم
پایتخت پدرم آینه ی دق می شد
هر زمان قافله دار اسرا را دیدم
سال ها هست که محو وجنات حسنم
دوره ی غربت او درد و بلا را دیدم
هر طرف عاشق و حیران حسینم بودم
در مسیرش همه جا کرب و بلا را دیدم
بس که از دست و سرم لعل لبش بوسه گرفت
در نگاه پدرم روز وفا را دیدم
قصه ی کوچه مرا سخت عبوسم می کرد
بارها حکمت این صبر خدا را دیدم
من که معروف به این دشمنی خناسم
من گرفتار گل فاطمه ام، عباسم
پیش هر قافله سالار جماعت باید
وقت یاری شدن یار شجاعت باید
لحظه ی خطبه ی دلدار سکوت است ادب
وز سخن گفتن بسیار قناعت باید
چون که در محضر ارباب شرفیاب شدید
فارق از روز و شب و لحظه و ساعت باید
لا جرم وقت مواسات قناعت خوش نیست
روز ایثار فزون تر ز بضاعت باید
ادب و معرفت و حکمت و آقایی من
همه این بود که از یار اطاعت باید
بگذر از دست و سر و جان که سبک بال شوی
محشر آن جاست که اسباب شفاعت باید
من که در باغ گل یاس چنین حساسم
من گرفتار گل فاطمه ام، عباسم
ساغر کیست که برخواست به امداد عطش
 ساقی آن است که شد کشته ی فریاد عطش
مشک آن است که از غصه گریبان بدرد
ساقی آن است لب آب کند یاد عطش
ادبم را به حرم خوب نشان خواهم داد
ترک اولی نکنم در بر اولاد عطش
تا بدانند که شرمنده ی طفلان ماندم
دیده سازم هدف نیزه ی صیاد عطش
بعد از این آب فرات است گل آلود ز شرم
که نبوسید لب و حنجر نوزاد عطش
بنویسید به هر سر در سقاخانه
آب آزاد نشد، تشنه شد آزاد عطش
من که در روضه ی شش ماهه پر از احساسم
من گرفتار گل فاطمه ام، عباسم

محمود ژولیده


پاسخ:
سلام
ممنون ...
السلام علیک ایها العبد الصالح...
انشاءالله زیارت با معرفت حرمشون نصیب همه عشاق بشه...
پاسخ:
ان شاءالله ...

سلام خسته نباشید

"وقتی از یک حکم هندسی نزدیک نیم میلیون حکم استخراج می شود از قرآن چه...؟"

بروزم با واقعه ای عجیب از ملاقات علامه حسن زاده آملی با یک ریاضیدان، من که خودم خیلی از مطالعه این واقعه به فکر فرو رفتم. تشریف بیارید.

پاسخ:
سلام
ممنون ...
۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۴۳ دیوونه کربلا

پروردگارا! سرنوشت مرا خیر بنویس، تقدیری مبارک تا هر چه را تو دیر می خواهی زود نخواهم و هرچه را تو زود میخواهی دیر نخواهم.

فرازی از دعای عرفه امام حسین (ع)


۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۱۵ فانوس جزیره ...
السلام علیک یا قمر منیر عشیره یا عباس ابن علی


سلام علیکم
عاقبتتون بخیر
پاسخ:
سلام
ممنون ...
۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۳۷ سنا ♥عاشق مهدی فاطمه♥
سلام بسیارعالی بود
پاسخ:
سلام
ممنون ...
یادم ز وفای اشجع الناس آمد
السلام علیک یا ابن امیر المومنین....


+ دست من و دامان تو یا عباس!
دل عباس و دامان رقیه..
سلام عزیزم

ممنونم که دعوت کردی

راستش حرکته خیلی جالبی بود. حضرت عباس به نظرم شخصیتشون خیلی خیلی خاص بود.

و از تمام روش زندگیشون میشه درس گرفت

با اینکه برادر ناتنی امام حسین بودند و از لحاظ کمالات با امام حسین تقریبا برابری میکردند اما خب به دلیل بیشتر بودن سن امام حسین ایشون امام اون دوره انتخاب شدن و ایشون هم تابعیت تمام از پیشواشون میکردن. و ایثارشون و شهامتشون واقعا اشک آوره
پاسخ:
سلام عزیزم
خواهش میکنم
ولی امام حسین امام معصوم بودن ...

بسیار زیبا بود 

السلام علیک یا ابالفضل العباس (ع)... 
پاسخ:
ممنون ...
ممنون موفق باشید
پاسخ:
خواهش میکنم
ممنون ...
جانم رقیه..
۰۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۵۳ محدثه انصاری
++++
+++
++
+

تشکر ، استفاده کردم
پاسخ:
خواهش میکنم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی