عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش

بـر مـشـامـم نـرسـد بـوی حــــــــرم مــیـمــیـرم ...

عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش

بـر مـشـامـم نـرسـد بـوی حــــــــرم مــیـمــیـرم ...

درباره بلاگ
عـ ـ ـ طـ ـ ـ ش
پیوندها
مقام حبیب در خدمت حسین:
مرحوم نوری از شیخ جعفر شوشتری نقل نموده که فرمود:
چون از تحصیل علوم دینی در نجف اشرف فارغ شدم و اوایل منبر رفتنم بود،
در فن خود مهارت نداشتم، لذا از روی کتاب «تفسیر صافی» و « روضه الشهداء»
می خواندم، ولیکن نمی توانستم مطالب را آن طوری که می خواستم بیان کنم.
یک سال گذشت و ماه محرم نزدیک شد. شبی حوصله ام تنگ شد و گفتم:
تا کی از رو بخوانم و چاره ای پیدا نکنم. تا اینکه حال شکستگی درخود احساس کردم.
با این حال به خواب رفتم. ناگاه خود را در زمین کربلا دیدم، همانند روز عاشورا.
مشاهده کردم از یک طرف خیمه های حسینی و از طرف دیگر دشمن.
من داخل خیمه ی امام حسین علیه السلام شدم، بر آن حضرت سلام کردم.
آن جناب مرا نزدیک خود نشانید و به من لطف نمود.
آن گاه به حبیب بن مظاهر فرمود:ای حبیب،شیخ جعفر اکنون مهمان است وما آب نداریم
ولیکن آرد و روغن نزد ما می باشد، برخیز و طعام آماده نما و برای مهمان حاضرکن!
حبیب تهیه نمود و آن را با یک قاشق نزد من گذاشت و من چند قاشق از آن خوردم،
ازخواب بیدار شدم. ازبرکت آن طعام به پاره ای ازاخبار ومصائب ولطایف وکنایه ها آگاه شدم
که کسی بر من پیشی نگرفت و هر روز بیشتر می شد تا به مطلوب خود رسیدم. 
.
شاید ما حبیب خوبی برای او نبودیم.
حتی اگر کمترین های این واقعه ی بزرگ را درک کرده بودیم، ماهم تصدیق می کردیم:
"اگر حسین یکی ازما بود، علم و بیرق اورا ویادبودش را درهر نقطه از زمین برپا می کردیم 
و تمام مردمان را به مسیحیت دعوت می کردیم." (پژوهش گر مسیحی، آنتونیو بارا)
حسینِ حداقلی می تواند یک کشور را نجات دهد چنان که گاندی از او الگو گرفت:
"پیش رفت اسلام، متکی به شمشیر نبوده بلکه با فداکاری والای حسین به دست آمد.
من از حسین یاد گرفتم چطور پیروز شوم در حالی که مظلوم و ستم دیده هستم."
.
کسی که با حبیبیان عالم نشسته است در عالم دوستی، خود را بیمه کرده است،
بیمه ی حـبـیـبـــــ
"دیگران" به یُمن "حبیبِ دیگران" هیچ گاه عذاب این آیه را احساس نخواهند کرد:
یا وَیلَتَی لَیتَنِی لَم اَتَّخِذ فُلاناً خَلیلاً (سوره الفرقان/ آیه 28)
ای وای بر من، کاش فلان(شخص گمراه) را دوست خود انتخاب نکرده بودم!
.
عاشق که شد که یار به حالش نظر نکرد
           ای خواجه درد نیست والّا طبیب هست  
                                          والّا حـبـیـبــــــــ هست ...
.
رفاقت ها کـــاش رنگ کربلا داشته باشد
کـــاش همه حبیب باشند، رفـیــق !!!
.
امام خامنه ای:
هیچ کس با شهدای کربلا، قابل مقایسه نیست.
نه امروز، نه دیروز، نه از اول اسلام و نه تا انت زمانی که خدای متعال 
بداند و بخواهد. آن شهدا ممتازند؛ 
و نظیری دیگر برای علی اکبر و حبیب بن مظاهر نمی شود پیدا کرد.
.
.
.
"برگرفته از کتاب رفاقت به سبک حبیب" 
موافقین ۵ مخالفین ۱ ۹۳/۰۸/۰۱
عـــطـش ...

نظرات  (۲۲)

بسیار زیبا

ممنون عاقبتتون بخیر
پاسخ:
ممنون از همراهی شما ...
۰۱ آبان ۹۳ ، ۲۰:۵۴ منور الفکر
بغض نوشت حبیب وارتان مقبول مجالست های پنج شنبه شب های آن بالا که ارباب خود پرده خوانی میکند وشهدا ضجه میزنند...
پاسخ:
ان شاءالله ...

التماس دعا
۰۱ آبان ۹۳ ، ۲۱:۲۴ فانوس جزیره - گمنام
سلام
به نظر من بهترین قسمت رفاقت به سبک حبیب بود. البته بین همه پستهای رفاقت به سبک حبیب که تا حالا خونده بودم چون تقریبا یک ماهه که با وبلاگتون آشنا شدم و بین همه اونها از این پست بیشتر خوشم اومد.
عاقبتتون بخیر.
التماس دعا.

 
پاسخ:
سلام
نوش جان ...

محتاجیم
یاعلی
۰۱ آبان ۹۳ ، ۲۱:۴۷ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
خدا قوت

مثل راه عباس شدن زیبا بود!
ممنون از اینکه شریک کردید


پاسخ:
ممنونم

نوش جان ...
ممنون از اینکه همراهی کردید
حبیب مان کن یا ربــــــــ . . .



فراوان التماس دعا دارم،
منیبـــــــــ را یاد کنید در ایام سوگواری تان.
یا حق.
پاسخ:
آمین ...

محتاجیم به دعا
یاعلی
عالم ، همه خاک کربلا بایدمان
پیوسته به لب ، خدا خدا بایدمان
تا پاک شود ، زمین ز ابنای یزید
همواره حسین ، مقتدا بایدمان . . .
یا حسین علیه السلام
۰۱ آبان ۹۳ ، ۲۲:۵۸ مردی بنام شقایق ...
شاید ما حبیب خوبی برای او نبودیم
سلام مومن.جزاکم الله خیرا

کتاب "روضه الشهدا" تا اونجائی که می دونم نوشته ی ملا حسین کاشفی است که بسیار هم گزارشاتی غیرواقع از عاشورا میده اما چون نوع نگارشش جالبه، تا مدتها در مجالس از روی این کتاب می خوندند و اینکه ما الان میگیم "روضه بخونیم" به خاطر همین مسئله است که در مجالس، کتاب" روضه الشهدا" می خوندند...
در کتاب حماسه ی حسینی شهید مطهری به شدت از این کتاب، نتقاد شده...
بگذریم...

دیروز یه شعری دیدم، یاد شما افتادم:
"حر کن مرا که جان من از شرم پر شده
من را که راه نیست به جمع حبیب ها.."

این فرمایش حضرت آقا را خوب اومدی مومن...
دارم فکر می کنم اونهائی که می خوان از احساسات مردم سوء استفاده کنند و روی جنایات گذشته شون سرپوش بذارند و به سبک حر بیان جلو، زهی خیال باطل....ما هیچ وقت بی حرمتی به عاشورا را فراموش نمی کنیم...


عاقبتتون به خیر به حق ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام

من تا حالا نشنیده بودم ...!!!!!

ممنون از همراهی شما ...

بله، ما هیچ وقت بی حرمتی به عاشورا را فراموش نمی کنیم ....
ای کاش حبیبش بودیم...
در ایام محرم دعاگوی همه عاشقان حسین باشید
یا حق
پاسخ:
کـــــاش ...

محتاجیم 
یاعلی
قُلْ إِن کُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللّهُ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ
ای پیامبر بگو: اگر خدا را دوست مى‏دارید از من پیروى کنید تا او نیز دوستتان بدارد و گناهانتان را بیامرزد، و خدا آمرزنده‏ى مهربان است



حبیب ، محبت را در عمل اثبات کرد
۰۲ آبان ۹۳ ، ۱۳:۵۳ ی آنتی زایون
سلام بانو
بسیار خوب بود . خسته نباشی.
در مورد کتاب روضة الشهدا یاد این  پستم افتادم .
پاسخ:
سلام
ممنون از همراهی شما 

من تاحالا نشنیده بودم این قضیه رو !!!
نام حبیب هست ونشان حبیب نیست
کربلایی بشید ایشالله
پاسخ:
ان شاءالله ...
سلام ... بوی پیراهن خونین کسی می آید این خبر را برسانید به کنعانی ها ... ایام عزای سالار شهیدان اباعبدالله علیه السلام تسلیت ...التماس دعا
پاسخ:
سلام
تسلیت ...

محتاجیم
۰۳ آبان ۹۳ ، ۰۹:۲۷ ღ*•.¸بــــــــے قــــرار¸.•*´ღ
سلام علیکم.
ممنون دوست عزیز..واقعا عالی..
موفق وموید باشید.




السلام علیـــــک یا ابا عـــــــــبدالله الحــــسین...
پاسخ:
سلام
ممنون از همراهی شما

یاعلی
۰۳ آبان ۹۳ ، ۰۹:۳۵ منجی مهربان

عطر تربت کربلا بر دوش قلم‏هاى عاشورایى نشسته است تا بنویسند: لبیک یا حسین!

سلام. با دو پست "چه فریادی!! "  و "شروع عاشقی" بروزم. بفرمایید وبلاگ درویشی ما و ازین فضل الهی بهرمند شیم!

پاسخ:
سلام
خدمت میرسم ...
۰۳ آبان ۹۳ ، ۰۹:۵۱ در مسلخ عشق
سلام...
خوش بحال آنان که با حبیب واقعی پیمان دوستی بستند.
ای کاش حسین (ع) در این کشتی روشنش مارا هم راه دهد.
پاسخ:
سلام
کــــاش ...
۰۳ آبان ۹۳ ، ۰۹:۵۵ فانوس جزیره
سلام علیکم مومن

در یکی از وبلاگها خوندم که اسم وبلاگشون حبیب بود ، نوشته بود نام حبیب هست و نشان حبیب نیست ...
حالا ما ها هم ادعای مومن بودن داریم ولی ...

میخواست ریشش را خزاب کند ، حبیب سر رسید ، گفت میخواهم تورا جایی ببرم که ریشت را با خون خزاب کنی ...
راهی شدند ..
رفیق اینجوری یکیش هم کمه ...

التماس دعا
عاقبتتون بخیر به حق ابوتراب
پاسخ:
سلام
ان شاءالله ازاین جور رفیقا زیاد روزیتون بشه ...

محتاجیم
یاعلی

خدا قوت ♥ خسته نباشی

خوشحال میشیم اگر تمایلی به تبادل لینک داشتید...

"" لبیک یا حسین ""
فرا رسیدن محرم رو تسلیت میگم...
دوست داشتین نگاهی ما رو مهمان کنید

یا حق
پاسخ:
سلام
تسلیت ...

ان شاءالله خدمت میرسم
۰۳ آبان ۹۳ ، ۱۶:۳۵ ...:: بخاری ::...
سلام.
همه دوره رفاقت رو یکجا خوندم!
:-)
محرم یادبخاری باشید...
پاسخ:
سلام

اگه قابل باشیم، چشم ...
۰۸ آبان ۹۳ ، ۱۷:۰۷ مدیون زهرا سلام الله علیها
سلام علیکم.خداقوت
پاسخ:
سلام
ممنون ...
۰۸ آبان ۹۳ ، ۱۸:۳۳ از تبار باران
خسته نباشین . ممنون که من رو هم دعوت می کردین 

پاسخ:
ممنونم
خواهش میکنم
۱۱ مهر ۹۴ ، ۱۲:۵۶ کربلایی بی نشان

سلام

خداقوت

خیلییییییییییییی زیبا بود

با اجازتون برای نشریه مون استفاده کردم

پاسخ:
سلام
خواهش میکنم , اشکالی نداره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی